lördag 8 augusti 2009

school daze.

Så.
Snart börjar jag skolan. Jag som inte suttit i en skolbänk på snart tio år.
Detta är dessutom en skola full av kreativa visionärer (inbillar jag mig). En skola där jag behöver en massiv portion mod och självförtroende för att hålla mig ovanför ytan.

Det är oerhört spännande och roligt, men samtidigt är jag väldigt, väldigt rädd.

Jag som knappt kan titta på grafiska designers/fotografers/tecknares verk utan att bli gråtfärdig utav känslan av otillräcklighet. Jag måste sträcka på ryggen och verkligen tro på att jag också är en duktig och kreativ konstnär. Annars skulle jag väl inte kommit in? Tankarna svindlar men det pirrar lite gott i magen efter alla dessa år av hjärndött arbetsliv. Nu har jag en chans att visa att jag kan. Åt skogen med tvivlaren som gnisslar tänder i mitt bakhuvud!

Jag postar här mina arbetsprover för de som undrar hur pass hög ribban var för att komma in...







Fruktskålen jag gjorde i Maya. I början var programmet ett rent helvete att lära sig, men sedan kröp det framåt och blev riktigt kul och jag blev klar innan trialversionens 30 dagar gick ut.














Uppgiften var att designa en egen karaktär. Jag tog denna slarviga bild med mobilen när jag var så gott som klar.

Inga kommentarer: