tisdag 6 november 2012

Kall novembermorgon i Sollentuna

Nötkråkan är en av mina favoritfåglar. Så när det dök upp två i min närhet så kan man ju inte låta bli att åka att titta på dem. Det hade lovats klart väder i morse så jag tänkte att det var perfekt. Mulet novemberväder kräver höga iso-tal och då behöver man allt ljus man kan få.

Tyvärr var väderprognosen felaktig och det var mörkt och mulet. Dessutom visade google maps alldeles fel och jag fick leta i nästan en halvtimme efter rätt plats. Men när jag väl hittade den ena nötkråkan blev jag på gott humör. Himla vacker var den.

2 kommentarer:

Ingemar Pettersson sa...

Hej Marie!
Vilka fina bilder du fick av denna "skojiga" fågelart trotts taskigt väder.
Ha en fin vecka!
/Ingemar

Hamsterkatt sa...

Tack så hemskt mycket Ingemar! Jag hade gärna stått där och fotat dagen därpå också men man måste ju srbeta lite också...