onsdag 7 januari 2015

Några bilder från den senaste månaden.


Det har varit mestadels mörkt och snöfritt den senaste tiden, men jag har ändå begett mig ut med kameran lite grann. Det är roligt att upptäcka sitt nya närområde, men ibland blir det faktiskt bara kikaren som följer med.

Jag ska försöka jobba mer med kortare brännvidder i år. Även om jag fortfarande är otroligt fascinerad av att se närbilder på fåglar och djur, så är det bilder som berättar en historia som berör mig mest. Det är också en mycket större utmaning att få kompositioner och ljus att stämma i bilder på djur i ett vidare perspektiv.

Här har jag inte använt några korta brännvidder, (förutom på den sista bilden) men förhoppningsvis kommer det bli en del sådana i framtiden!








2 kommentarer:

Klas sa...

Hej, Hamsterkatt!
God fortsättning. Ska bli intressant med vidvinkelskotten. Det där med hur mycket miljö som omger djuren är väl en personlig grej att fundera över. Din skedandshane har kanske inte så mycket av den varan omkring sig. Men det som visas räcker för att ana vilka umbäranden vilda djur kan få utstå.
/ Deerhunter

Erik Koffmar sa...

Vilken fin blogg och underbara bilder! Gillar verkligen bilden på ekorren och tofsmesen.
Kul att hitta en ny blogg fylld med inspiration. ser fram emot att se fler fina bilder.

Ha en bra helg,
Erik