fredag 30 januari 2009

Popcirkus

Såg premiären på Popcirkus i onsdags, och jag måste säga att det känns skönt att SVT äntligen tar sig an något som kan fylla tomrummet efter Musikbyrån.
Jag tycker om både Kristian Luuk och Per Sinding-Larsen, så jag hade goda förhoppningar inför programmet. Live-konceptet har jag aldrig förstått mig på, men eftersom programmet fylldes av inslag här och var tyckte jag att det balanserade upp fint. Alejandro Fuentes Bergström fick också vara med, och han är ju en förbannat skön kille.
Men någon Musikbyrå-nivå når det dock inte upp till. Tyvärr.

Jag har i dagarna väckt en gammal kärlek mellan mina öron och OK Computer, en av de bästa skivorna någonsin i mitt tycke. Måste göra en "Topp 5 album-lista", men det är en förbannat svår lista att göra. För jag är säker på att den kommer ändras nästa vecka.

Jag får tänka på saken.


Postar "Street Spirit"-videon, för det är i alla fall en av mina gamla favoritvideos.

Inga kommentarer: