tisdag 10 februari 2009

Funeral Music

Jag lyssnade igenom en hel del Queen på Spotify igår. Från Sheer Heart Attack till Made in Heaven.

Nu vet jag vilken låt som ska spelas på min begravning.

Denna var den sista videon de spelade in med Freddie Mercury. Han var väldigt sjuk och svag under inspelningen, man ser hur han kämpar med gesterna i sina alldeles för stora kläder. Han klarade bara av sekundskorta filmsekvenser.
Det är så rörande vackert.
Han kämpade in i det sista.
Detta är Freddie Mercury som säger farväl. Och han gör det med ett leende.

4 kommentarer:

Citykillen sa...

This is fucking beuatiful. Har alltid varit ett stort Queen-fan.

Du vet att han dog dagen efter att han gått ut offentligt med att han hade aids.

RIP: Mr Farrokh Bulsara

Citykillen sa...

Sen kanske det stavas "beautiful", men, men.....

Hamsterkatt sa...

ja, jag vet...
Jag storbölade när jag kollade på videon första gången. Touchpaden på min laptop blev en liten sjö, och det tog ett tag att få den att fungera igen...

Fantastisk sångare, fantastisk entertainer...

Citykillen sa...

He´s the man!