onsdag 27 maj 2009

skrivkramp.

Jag vet, det var ett tag sedan jag skrev något.
Det har varit mycket med fotograferande, arbetsprovsvåndor och jobbsökande.
Dessutom har jag drabbats av skrivångest. Jag är inte riktigt gjord för att författa och formulera. Min stavning är så gott som oklanderlig och jag är bra på grammatik. Men för att skriva bra måste man ha något mer.
Jag är i full gång med att få ihop en artikel om Bioshock 2 till en hemsida där jag söker jobb som skribent. Det är tamejfan som att föda fram en skottkärra. Varenda mening känns hackig och flyter inte alls. Antingen blir meningarna för korta eller alldeles för långa med fyrtio kommatecken. Styckena är en enda röra.

Nåja. Tar en paus till imorgon så kanske jag kan se det jag skrivit med nya ögon. Kanske får jag en uppenbarelse då och fixar till skiten till något fantastiskt.

Inga kommentarer: