måndag 4 juli 2011

Lilla julafton!

Jag fick en avi från Posten i fredags men hann inte hämta ut paketet. Det var från min syster i USA och var en ytterst hemlig present. Jag fick gå och tråna och fundera hela helgen. Men idag är det måndag och jag har varit och hämtat ut det!

Det var en överraskning att vänta på.
En Lowepro Rover AW II!
(för er som inte är fotonördar; en tvådelad ryggsäck med plats för både kläder och matsäck plus en massa objektiv)

Fantastiskt roligt! Jag har haft en yttepyttetrång väska till min kamera sedan jag köpte den och måste alltid släpa på tre väskor när jag är ute på äventyr. Nu kan jag bege mig ut med allt det tunga i en väska, på ryggen!

Ja, jag vet, det blir många utropstecken här. Jag är inte särskilt förtjust i utropstecken, men jag är himla glad.

Så nu har jag dessa saker i min fotoväska:

Nikon D90

Nikon 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR
Nikon 50mm AF f/1.4D Nikkor
Nikon Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II

Nikon SB-600

Lowepro Rover AW II

... plus ett par diverse filter


70-200:an har jag inte fått prova ute i fält än, ser fram emot att släpa runt den och fota fåglar...

Inga kommentarer: