lördag 21 april 2012

En grå lördagmorgon i april

Förra helgen var vädret allt annat än promenadvänligt, med en decimeter slask på marken och snöblandat regn i luften. Det blev inga bilder, med andra ord. I morse tog jag mig dock ut, trots kylan och de grå molnen. Det var tänkt att jag skulle bege mig till Tyresta, men jag var alldeles för trött så det blev en promenad kring Lötsjön/Råstasjön. Det var ganska lugnt där, så jag riktade mest in mig på att fota lite vanliga gräsänder, tamduvor och sothöns. Kanske inte så jättespännande, men det är ändå alltid kul att vara ute och ta bilder.

4 kommentarer:

Ingemar Pettersson sa...

Hej!
Jätte vackra bilder från din promenad. Håller verkligen med dig att det bara är skönt att komma ut. Vädret har ju inte visat sig från sin bästa sida denna vår. Älskar bilden på skäggdoppingen, det är så fin spegelbild i vattnet. Skäggdoppingar är förövrigt en oerhört vacker fågel som ligger högt på "favoritlistan"
Ha en fin söndag!
/Ingemar

Hamsterkatt sa...

Tack så mycket Ingemar! På något sätt hittar man alltid något att plåta när man är ute, men som sagt är faktiskt det allra bästa att komma ut överhuvudtaget. Roligt att du gillade skäggdoppingen (själv är jag lite frustrerad över att jag glömde zooma in fullt med mitt objektiv när den dök upp i vattnet framför mig)!

Nelson sa...

Hello! My first visit, will visit you again. Seriously, I thoroughly enjoyed your posts( really beautiful pics!). Would be great if you could visit also mine...Thanks for sharing! Keep up the fantastic work!

Hamsterkatt sa...

Thank you, I'm truly very glad you enjoyed it!
I will immediately check out your page. =)