måndag 30 april 2012

Förmiddag i Tyresta

I lördags var det dags för en utflykt igen. Upp klockan 4 (egentligen för sent för att få någon soluppgång, men det fick duga) och ut mot Tyresö. Jag började i Nyfors där jag hörde storlommens ensliga vildmarksrop. Det var en mycket bra start. Jag fortsatte sedan genom reservatet, in i nationalparken och kom till sist ut på andra sidan, vid Tyresta by. En sex timmars vandring som kändes i fötterna och benen på kvällen. Jag trodde aldrig mina ben skulle bära mig igen! Det blev inte så mycket bilder, utan jag mest njöt av vandringen och rekade inför kommande fotoutflykter. Ibland stannade jag och lyssnade på alla ljud. En fin morgon som gjorde gott för själen.

.

2 kommentarer:

Ingemar Pettersson sa...

Hej!
Låter som du verkligen har haft det helt underbart och njutit i fulla drag. Det är ju detta som allt handlar om, att bara njuta och ta det lungt. Inte stressa fram massor av bilder. Sedan så visar du ju oss helt fantastiska bilder!! Så det var verkligen lyckat för dig. Hoppas kropp och själ har återhemtat sig nu.
Ha en fin "söndag"
/Ingemar

Stefan Pettersson sa...

Sex timmar...jisses...där ligger man i lä...underbara bilder du fick!
Själv hade jag ett lommöte i helgen men tog inga bilder...bara njöt av stunden som var och det stilla spegelblanka vattnet!

Ha en fin vecka!

Steffe