fredag 1 mars 2013

Missmod.

Vi får se om jag kommer ut något i helgen. Kyla har jag inte så hemskt mycket emot, men ska det blåsa så stannar jag nog inne. Till Råstasjön kommer jag nog iväg i alla fall, och det är väl bäst att passa på nu. Mycket tyder på att bygget går igenom som planerat, trots protester och vädjan från folket. Jag känner mig riktigt arg och maktlös.

Här är en bild jag tog i veckan, precis innan jag begav mig till jobbet. Om jag bara hade legat i snön vid fototillfället! Då hade det nog blivit snyggt med en helt mörk bakgrund...

2 kommentarer:

Ingemar Pettersson sa...

Hej Marie!
Vilken underbar bild på fasanen, otroligt läcker. Visst så hade det säkert blivit ett strå vassare om du hade legat ner men denna är också grymt fin. Det är så sorgligt med Råstasjön.... ja, vad säger man suck.
Tack så jätte mycket för att du tipsade dina vänner här på västkusten om mig.
Hoppas du piggnar på då jag läste att du är krasslig.
Må väl
/Ingemar

Hamsterkatt sa...

Tack Ingemar!
Hoppas det blev/blir kul att hålla föredrag! Jag hade gärna kommit om jag inte bodde så långt bort.

Vad gäller Råstasjön så är jag fortfarande ledsen, och det har varit väldigt tyst från kommunen sedan den dagen protestlistorna och breven hade sin "sista chans". Även Järvafältet där jag bor som är en så fin fågellokal krymper allt mer på grund av att bebyggelsen kryper närmre...