söndag 25 augusti 2013

30-meterskärret.

30-meterskärret är en välkänd fågellokal på Järvafältet. Jag har gjort ett par försök att hitta dit några gånger men alltid kommit på villovägar. Nu var det dags att göra ett försök igen, lite mer målmedvetet denna gång.
Jag förbannar mig själv att jag inte hittat dit tidigare! Ger man det mycket tid och tålamod kan man nog lyckas få riktigt fina fågelbilder där. Ett fint möte med en göktyta bidrog också till ett bra första intryck. Hit kommer jag nog återkomma många gånger i höst.
Det känns fint. Inspirationen börjar krypa tillbaka!







































































































3 kommentarer:

Stefan Pettersson sa...

Men vilka fina bilder på tytan...de är sannerligen inte lätta att få på sensorn!
Grattis!
Fina dimbilder också!

Steffe

Klas sa...

En fågel jag aldrig sett, spännande och hemlighetsfull figur vad det verkar. Som du har jag hittat ett litet utsnitt där fåglarna verkar stortrivas och ser man bara något intressant att fotografera blir ju det hela mycket mer inspirerande till nästa gång. För mig oftast påföljande dag... Gillar oxå landskapsbilderna, främst den sista med sina motställda diagonaler i njutbart ljus.
/ Deerhunter

Per S sa...

Hej!
Det var mig du mötte när du först hörde göktytan. Kul att se att du fick så fina bilder på den. Jag hittade denna sida via Fotosidan där du skrev i tråden Fågelidentifikation.