måndag 21 april 2014

En otroligt fin påskhelg.

De senaste dagarna har jag gått runt som i en drömvärld. Det beror till största delen på den fina utflykten till Bergslagen. Och så på vädret förstås, som varit (och är fortfarande) helt fantastiskt. Man känner verkligen livet i sig.
Äventyret i Bergslagen kommer att få ett eget inlägg, men jag har inte min ordinarie dator för tillfället så jag kan inte ladda in bilderna från D800:an. Tror inte denna trötta laptop klarar av dem. Som tröst har jag lite bilder från gårdagskvällen som jag tog med den lite mindre prestandakrävande D700:an. Jag tog en tur till Råstasjön för att fota lite skrattmåsar. Jag hittade ett fint ställe där det kvällslugna vattnet färgades av vassen och jag lade mig således i gräset bland diverse fågelträck från mås och gås. Sådant får man ta när man vill ha en fin bild.

Här är resultatet från kvällen. Med reservation för att färgerna och ljusstyrkan kan vara helt åt fanders, för den här laptopen är inte top notch när det kommer till färgkalibrering.



Det blev även några andra arter på turen. När det sedan började strömma fotbollssupportrar från Friends Arena kände jag att det var dags att bege sig hemåt. Det liksom förtog naturupplevelsen lite.



1 kommentar:

Klas sa...

En dålig skärm kan försämra mycket. Har jag lärt av egen erfarenhet. Nästa gång tänker jag inte snåla på den biten. Även om det svider redan nu i plånbok. På min kalibrerade fasta skärm ser det som vanligt bra ut när dina bilder ligger där. Gillar speciellt rörhönan. Men skrattmåsarna har du fångat i det där eftertraktansvärda brons/guldskimrande ljuset, mycket snyggt.
/ Deerhunter