torsdag 3 april 2014

Våren rusar fram, det gäller att hänga med.

Jag känner dock inte riktigt att jag gör det. En liten inspirationsdipp igen. Den här våren är lite för mycket för mig, tror jag. Det finns mycket nu jag vill se och fotografera. Knipor! Grodor och paddor. Det spröda och krispiga vårljuset i gryning och skymning. Enkelbeckasin på stolpe. Dansande skäggdoppingar.

Nu kommer lommarna också.

Förbaskat att man har så lite tid. Vila måste man ju också göra ibland, även om en tur i skogen är väldigt avkopplande. Förra helgen tog jag mig ut utan kameran, bara kikaren fick följa med. Och sambon min. Inte så dumt alls, men till helgen ska jag nog försöka ta med mig kameran igen. Vart jag ska har jag fortfarande ingen aning om, men det finns ju att välja på, som sagt.




Inga kommentarer: