lördag 5 januari 2013

Mandarinand i Nynäshamn.

Efter det fruktlösa mandarinandsletandet i Ängelholm på julafton, trodde jag att det skulle dröja till nästa jul innan jag fick en till chans att se dem. Så var inte fallet. Jag såg i veckan att det rapporterades in en mandarinandhane i Nynäshamn. Den skulle jag banne mig se!

Jag tog pendeln i morse (lååång tid tar det) och blev varse att jag bara behövde gå 50 meter från stationen. Mycket praktiskt. ISO:t fick jag trycka upp till 1000, men jag tyckte inte att det blev så farligt ändå.

I övrigt: Nytt år, nya äventyr. Jag har anmält mig till ett par kurser med Brutus Östling och Tom Svensson. Ska bli otroligt kul!

2 kommentarer:

Ingemar Pettersson sa...

Åh, vilka bilder och vilken vacker fågel! Hoppas du får ett helt underbart 2013.
/Ingemar

Clabbe_X sa...

Bild 2 och 3 gillas bäst av denna färgglada pippi. Bra jobbat Marie! Ha en fin vecka / C