torsdag 7 februari 2013

En mörk februarihelg...

... Är i antågan. Mulet och snö. Nollgradigt, på gränsen till tö och slask.

Vi får se. Nog kommer jag att pallra mig ut, men om det blir några bilder vet jag inte. Kameran har i alla fall varit på service idag och kom tillbaka som ny! Det var inte bara insidan som fick sig en uppfräschning, den var putsad från topp till tå. Skönt att ha det gjort, jag har stört mig på sensorfläckarna sedan jag upptäckte dem i Tyresta i början av december, när jag plåtade forsen med liten bländare.

Nä, mer minusgrader vill jag ha! Minst tio, annars får det banne mig vara. Nu börjar faktiskt en längtan efter våren sakta krypa fram..! Det firar jag med att lägga ut en bild från arkivet, även om den föreställer varken vår eller vinter. En vacker höstmorgon på Gotland. 2010 om jag inte minns helt fel.

2 kommentarer:

Ingemar Pettersson sa...

Hej Marie!
Vilken magisk höstmorgon där ljuset strålar sig ner. Ja, det är alltid lika härligt när huset är städat :)
Ha en fin helg
/Ingemar

Malin sa...

Ah vad vackert, magiskt dromlikt - dar vill jag svava! Alskar dina bildar Mis Fis - du far alltid till det sa bra! Love you!