söndag 10 februari 2013

Söndag igen.

Idag kände jag verkligen inte för att ge mig ut. Då är det extra bra att ha en fin sambo som uppmuntrar och peppar. Det blev som vanligt en tur till Råstasjön, det blåste lite kyligt och det verkade vara många som valt att stanna inne idag. Inte alls så mycket folk som det brukar vara mitt på dagen. Jag hade inte riktigt någon plan för vad jag skulle plåta, men jag hade med mig lite prästost som jag tänkte ge till fåglarna vid matningen. Den gick åt ruskigt fort, så snart jag vände ryggen till så var koltrastarna där! Efter en stund dök rådjuren upp, ett efter ett. Fyra stycken var de till slut, som lugnt mumsade bröd och morötter.

Nu är jag hemma i värmen igen. Jag har fortfarande flera timmar kvar av helgen att slöa i soffan, vilket känns grymt skönt.

Inga kommentarer: