söndag 12 maj 2013

Söndag i maj.

I morse var jag ute med StOF igen. Denna gång var det Skogskyrkogården, en plats där jag aldrig varit men som jag definitivt kommer att återvända till. Väldigt vackert, jag förstår att det ligger på Unescos världsarvslista. Jag rekommenderar platsen starkt, även om det är en kyrkogård är det ett himla mysigt område att promenera i.

Morgonen var ganska kall och molnig, men det klarnade efter ett par timmar. Vi såg alla möjliga fåglar, bland annat fick vi möjlighet att titta på fyra korpungar uppe i ett bo! När turen på kyrkogården var över kände jag att jag gott kunde ta en runda till Djurgårdsbrunn för att njuta lite av vädret. Väl där fick jag se ett par svarthakedoppingar! Väldigt fina fåglar. Vi på bryggan fick också sällskap av en lätt oförskämd svan, som (helt oprovocerat)bet mig i skorna.

Inga kommentarer: