lördag 18 januari 2014

En snöig morgontur.

Det är härligt att vintern dragit igång på riktigt! Idag har det snöat friskt och jag har varit ute och njutit av vädret.

Jag ville särskilt ta bilder på nötskrikan med snöflingorna som yr, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Istället försökte jag leta reda på en gärdsmyg, men den ville inte heller samarbeta. Lyckligtvis är man ganska bortskämd med fotoobjekt vid Råstasjön ändå.

Lite mörkt var det, och med fågelbilderna har jag pressat exponeringen ganska hårt i Lightroom. Lyckligtvis tål bilderna det ganska bra.






1 kommentar:

Klas sa...

Trevliga bilder. Inte minst på bocken med de klara ögonen. Gillar hur rödhaken på något sätt alltid lyckas smälta in i miljön den väljer att sätta sig i. Sen är ju råttan magnifik på bild och jag vill inte veta om jag får såna på min egen fågelmatning.
/ Deerhunter