lördag 1 februari 2014

Slaskväder i sikte.

Nu kommer plusgraderna, och de verkar tyvärr stanna ett bra tag. Förra helgen mötte jag lite motstånd i fotograferandet och kom hem med tomt minneskort både på lördagen och söndagen. Man kan inte alltid lyckas.

Idag var det nära att jag kom hem tomhänt igen. Molnen var tungt grå och småregniga, och jag var inte så motiverad att sitta i snöslasket särskilt länge. Jag behöver skaffa ett rejält sitt/liggunderlag, mitt är inte vattentätt. Hursomhelst, jag var på väg hem när jag kastade ett sista getöga på hägrarna. Jag ville bestämt ha en häger mot en lite mörkare bakgrund än bara vit snö, så jag gick runt och spanade. Till slut hittade jag en vinkel som faktiskt kunde bli något. Upp med kameran och stativet igen! Det blev en ganska trevlig serie bilder, i alla fall inte riktigt som några av mina tidigare hägerbilder.





1 kommentar:

Klas sa...

Ahhh, i sista bilden har du fått till det. Läcker bakgrund, som du skrev. Oxå en fin komposition. En bild att tillsammans med välkyld lager ta fram till sommarens värmeböljor.
/ Deerhunter